Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

W ostatnim czasie zaobserwowano znaczący spadek zysków hipermarketów. Okazuje się, że klienci nie tylko w Polsce coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w dyskontach. Popularne dyskonty otwierają coraz to nowe placówki, do których dostęp staje się coraz łatwiejszy.

Jeszcze kilka lat temu, zarówno do dyskontu, jak i hipermarketu klient musiał dojechać, co nie zawsze było dla niego korzystne. Obecnie oba rodzaje sklepów wkraczają nawet do małych miast, są na każdym niemal rogu i opanowują niemal cały handel detaliczny w branży spożywczej. Specjaliści podkreślają, że nie tylko niska cena kieruje wyborem klienta lecz również czas.

Więcej…

Każdy z nas w swoim życiu choć raz przeżywał jakiś kryzys. Zazwyczaj są to nasze małe, prywatne kryzysy, które jednak zawsze zmieniają nasze życie. Czasami też uczestniczymy w kryzysie nieco większym, w kryzysie, który dotyka całe społeczeństwo.

Tak było i tym razem, kiedy w 2007 roku spadł na nas kryzys finansowy. Mimo iż Polska stosunkowo dobrze zniosła trudne czasy, to i tak skutki kryzysu odczuwamy do dziś. Co jednak robić w tych ciężkich czasach, w których większość społeczeństwa nie ma łatwo? Po pierwsze, solidaryzować się.

Więcej…
Cykl życia produktu

Wprowadzenie nowego produktu na rynek oraz utrzymanie jego sprzedaży na wysokim poziomie - oto ważne, a jednocześnie bardzo trudne zadanie. Każdy produkt ma przecież swą specyfikę, każdy produkt musi też przejść przez tzw. tzw. cykl życia rynkowego.

Cykl taki składa się z kilku bardzo ważnych etapów. Żaden z nich nie może być ignorowany. Jakie etapy są zatem ważne dla tych produktów, które pojawiają się w sklepach?

Cykl rynkowego życia produktu zaczyna się w tym momencie, w którym producent przystępuje do jego masowej produkcji. W jej wyniku rodzi się produkt, który następnie zostaje wprowadzony na rynek. To pierwszy etap. Następnym etapem, który w cyklu życia produktu zajmuje ważne miejsce, to sprzedaż. Często trzeba poświecić trochę czasu na to, by sprzedaż zaczęła przynosić pozytywne rezultaty. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż klienci dopiero poznają dany produkt.

Muszą się zatem do niego przekonać, a to zajmuje sporo czasu. W upowszechnianiu informacji na temat nowego produktu na rynku mogą oczywiście pomagać odpowiednie działania promocyjne oraz reklama, która dostarczy klientom najważniejszych wiadomości na temat rynkowej nowości. Gdy produkt zostanie zaakceptowany przez klientów, a jego sprzedaż osiągnie dobry poziom, należy zadbać o to, by był on dostępny w możliwie jak największej ilości punktów sprzedaży. Na tym etapie ważną kwestią staje się dystrybucja, dzięki której produkt obecny jest w niemal wszystkich wielkich sklepach.

Gdy rynek jest już nowym produktem nasycony, jego sprzedaż znów zaczyna spadać. Mówi się tu o tak ważnym etapie w cyklu życia produktu, jakim jest etap dojrzałości. Na tym etapie bardzo często firmy decydują się na dokonywanie pewnych modyfikacji, dzięki czemu są w stanie potrzymać zainteresowanie konsumentów danym produktem i utrzymać jego sprzedaż na zadowalającym poziomie.

 
Obowiązki związane z zatrudnieniem pracownika

Zatrudnienie pracownikaNa pracodawcę zostało nałożone szereg obowiązków związanych z zatrudnieniem pracownika. Większość z nich wynika bezpośrednio z przepisów ustawy Kodeks Pracy,

Procent składany - obliczenia z przymróżeniem oka

Procent-skladany Procent składany jest potężną siłą w procesie pomnażania pieniędzy. Krótka, teoretycznej definicja procentu składanego: sposób oprocentowania polegający na tym, że odsetki doliczane są do wkładu i procentują wraz z nim w następn