Internetowe wsparcie w prowadzeniu firmy |
Podstawą tworzenia wizerunku firmy w sieci jest strona internetowa. Stanowi ona nowoczesna wizytówkę firmy w sieci, jest zarówno środkiem reklamowym, jak również sposobem na przedstawienie swojej oferty oraz środkiem do komunikowania się klientów z firmą. Na stronie internetowej przedsiębiorstwo tworzy swoja wizytówkę. Niezbędny jest więc opis firmy, jej oferty, wcześniejsze realizacje oraz to, co może zyskać klient, jeśli zdecyduje się na współpracę właśnie z nami. Strona internetowa to jednak nie wszystko. Dziś sieć oferuje nam znacznie więcej możliwości i należy je odpowiednio wykorzystać. Ciekawym i jednocześnie skutecznym narzędziem marketingowym jest blog internetowy. Takie blog może być oficjalnym dziennikiem firmowym i można umieszczać na nim ważne informacje z życia firmy. Odpowiednikiem takiego bloga jest oczywiście, modny ostatnio, profil firmy na portalu Facebook. Może on być jednak dodatkiem do bloga, spełnia bowiem nieco inną rolę. Konto firmowe na Facebooku jest dziś niemal koniecznością. Stanowi źródło łączności między firmą a klientami. Na takim profilu można informować klientów o tym, co aktualnie dzieje się z firmie, o nowych produktach, wydarzeniach czy planowanych przedsięwzięciach, zamieszczać tam zdjęcia czy krótkie filmiki. Internet przydaje się również w handlu, ponieważ umożliwia handel internetowy. Takie wirtualne sprzedawanie produktów nie jest zamiennikiem sprzedawania tradycyjnego, ale jego nowoczesnym uzupełnieniem. W Internecie możemy sprzedawać produkty firmowe na wiele sposobów. Na początek idealnym rozwiązaniem jest założenie konta w serwisie akcyjnym czy znanym sklepie internetowym. Prym wiedzie oczywiście allegro, ale polecany jest także serwis ebay. Jeśli okaże się to dobrze rokującym przedsięwzięciem, można zastanawiać się nad założeniem własnego, firmowego sklepu internetowego. |
Systemy crm w zarządzaniu relacjami z klientami
|
Nowoczesny system informatyczny firmy
|
W jaki sposób można finansować swoją działalność gospodarczą?
|
Pozyskanie funduszy unijnych
|