Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

W ostatnim czasie zaobserwowano znaczący spadek zysków hipermarketów. Okazuje się, że klienci nie tylko w Polsce coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w dyskontach. Popularne dyskonty otwierają coraz to nowe placówki, do których dostęp staje się coraz łatwiejszy.

Jeszcze kilka lat temu, zarówno do dyskontu, jak i hipermarketu klient musiał dojechać, co nie zawsze było dla niego korzystne. Obecnie oba rodzaje sklepów wkraczają nawet do małych miast, są na każdym niemal rogu i opanowują niemal cały handel detaliczny w branży spożywczej. Specjaliści podkreślają, że nie tylko niska cena kieruje wyborem klienta lecz również czas.

Więcej…

Każdy z nas w swoim życiu choć raz przeżywał jakiś kryzys. Zazwyczaj są to nasze małe, prywatne kryzysy, które jednak zawsze zmieniają nasze życie. Czasami też uczestniczymy w kryzysie nieco większym, w kryzysie, który dotyka całe społeczeństwo.

Tak było i tym razem, kiedy w 2007 roku spadł na nas kryzys finansowy. Mimo iż Polska stosunkowo dobrze zniosła trudne czasy, to i tak skutki kryzysu odczuwamy do dziś. Co jednak robić w tych ciężkich czasach, w których większość społeczeństwa nie ma łatwo? Po pierwsze, solidaryzować się.

Więcej…
Internetowe wsparcie w prowadzeniu firmy

Internet może okazać się na przedsiębiorców wsparciem w prowadzeniu działalności. Sieć roztacza przed nami ogromne możliwości i pozwala na zastosowanie nowoczesnych metod w wielu sytuacjach.

Podstawą tworzenia wizerunku firmy w sieci jest strona internetowa. Stanowi ona nowoczesna wizytówkę firmy w sieci, jest zarówno środkiem reklamowym, jak również sposobem na przedstawienie swojej oferty oraz środkiem do komunikowania się klientów z firmą. Na stronie internetowej przedsiębiorstwo tworzy swoja wizytówkę.

Niezbędny jest więc opis firmy, jej oferty, wcześniejsze realizacje oraz to, co może zyskać klient, jeśli zdecyduje się na współpracę właśnie z nami. Strona internetowa to jednak nie wszystko. Dziś sieć oferuje nam znacznie więcej możliwości i należy je odpowiednio wykorzystać. Ciekawym i jednocześnie skutecznym narzędziem marketingowym jest blog internetowy.

Takie blog może być oficjalnym dziennikiem firmowym i można umieszczać na nim ważne informacje z życia firmy. Odpowiednikiem takiego bloga jest oczywiście, modny ostatnio, profil firmy na portalu Facebook. Może on być jednak dodatkiem do bloga, spełnia bowiem nieco inną rolę. Konto firmowe na Facebooku jest dziś niemal koniecznością. Stanowi źródło łączności między firmą a klientami.

Na takim profilu można informować klientów o tym, co aktualnie dzieje się z firmie, o nowych produktach, wydarzeniach czy planowanych przedsięwzięciach, zamieszczać tam zdjęcia czy krótkie filmiki. Internet przydaje się również w handlu, ponieważ umożliwia handel internetowy. Takie wirtualne sprzedawanie produktów nie jest zamiennikiem sprzedawania tradycyjnego, ale jego nowoczesnym uzupełnieniem.

W Internecie możemy sprzedawać produkty firmowe na wiele sposobów. Na początek idealnym rozwiązaniem jest założenie konta w serwisie akcyjnym czy znanym sklepie internetowym. Prym wiedzie oczywiście allegro, ale polecany jest także serwis ebay. Jeśli okaże się to dobrze rokującym przedsięwzięciem, można zastanawiać się nad założeniem własnego, firmowego sklepu internetowego.

 
Zarządzanie obligacjami korporacyjnymi - jak zagwarantować sobie zadowalające zyski?

Obligacje korporacyjneRynek obligacji korporacyjnych jest w Polsce stosunkowo młody, jednak bardzo szybko zyskał na popularności. Dlaczego? Przede wszystkim

Spółki rokujące i problematyczne

W ostatnim czasie znacznie zwiększyło się zainteresowanie gotowymi spółkami, które można kupić. Mniej osób zakłada swoje firmy, ponieważ przerażają je formalności, związane z rozpoczynaniem od zera własnej działalności gospodarczej.