Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

W ostatnim czasie zaobserwowano znaczący spadek zysków hipermarketów. Okazuje się, że klienci nie tylko w Polsce coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w dyskontach. Popularne dyskonty otwierają coraz to nowe placówki, do których dostęp staje się coraz łatwiejszy.

Jeszcze kilka lat temu, zarówno do dyskontu, jak i hipermarketu klient musiał dojechać, co nie zawsze było dla niego korzystne. Obecnie oba rodzaje sklepów wkraczają nawet do małych miast, są na każdym niemal rogu i opanowują niemal cały handel detaliczny w branży spożywczej. Specjaliści podkreślają, że nie tylko niska cena kieruje wyborem klienta lecz również czas.

Więcej…

Każdy z nas w swoim życiu choć raz przeżywał jakiś kryzys. Zazwyczaj są to nasze małe, prywatne kryzysy, które jednak zawsze zmieniają nasze życie. Czasami też uczestniczymy w kryzysie nieco większym, w kryzysie, który dotyka całe społeczeństwo.

Tak było i tym razem, kiedy w 2007 roku spadł na nas kryzys finansowy. Mimo iż Polska stosunkowo dobrze zniosła trudne czasy, to i tak skutki kryzysu odczuwamy do dziś. Co jednak robić w tych ciężkich czasach, w których większość społeczeństwa nie ma łatwo? Po pierwsze, solidaryzować się.

Więcej…
Kiedy możemy oddać zakupiony towar?

Według polskiego prawa możemy zwrócić zakupiony towar, gdy:

  • okazał się on wadliwy bądź niezgodny z umową - czyli jeśli w umowie jest napisane, że dany sweter jest np. różowy a w rzeczywistości jest np. czarny. Wtedy mamy prawo, aby taki produkt reklamować. Reklamację składamy w firmie, w której dany towar zakupiliśmy. Następnie sprzedawca w miarę możliwości powinien doprowadzić do jego naprawy lub wymiany na inny niewadliwy towar, oczywiście nieodpłatnie. Jeśli jednak z jakiegoś powodu sprzedawca nie będzie mógł wykonać tych wymienionych wcześniej czynności albo nie będziemy chcieli z nich skorzystać, wtedy możemy po prostu odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny zakupu.
  • jeśli dokonujemy zakupu poza lokalem przedsiębiorstwa - czyli np. poprzez akwizytora czy przez internet. Nie musimy wtedy zgłaszać z jakiego powodu oddajemy dany towar, może go nawet w ogóle nie być. Istotne jest jednak to, że aby oddać towar, bez podawania powodu to musimy zgłosić to sprzedawcy w czasie 14 dni od czasu otrzymania towaru, np. poprzez e-mail.

Ważne informacje

  1. Termin na zgłoszenie reklamacji to 2 miesiące od czasu wykrycia usterki lub niezgodności towaru z opisem.
  2. Towar można reklamować w przeciągu 2 lat od momentu jego zakupu.
  3. Jeśli zgłosiliśmy sprzedawcy niezgodność towaru z umową to ma on 14 dni na jej rozpatrzenia, czyli że powinien na nią odpowiedzieć i podać sposób jej rozpatrzenia. Jeśli tego nie wykona to zgodnie z prawem reklamacja staje się uzasadniona. W takim wypadku mamy pełne prawo aby żądać od sprzedawcy wybranego przez nas sposobu rozpatrzenia takiej reklamacji.

A co jeśli kupowaliśmy towar w lokalu przedsiębiorstwa i jest on zgodny z umową, a my chcemy go oddać?

Nie jest to możliwe, jeśli sprzedawca nie wyrazi na to zgody. Polskie prawo daje tu wolną rękę sprzedawcy i nie ma on obowiązku przyjąć takiego zwrotu. Jeśli jednak w danym sklepie jest to możliwe, to często będzie się w nim znajdowała informacja o tym. Warto się też zapytać.

 
Zakupy na aukcjach internetowych - czy to dobry pomysł?

Jeszcze kilka lat temu zakupy na aukcjach internetowych robili nieliczni użytkownicy Internetu. Obecnie zdecydowana większość deklaruje, że takie zakupy wykonuje co najmniej raz na kwartał. Na najbardziej popularnym portalu au

Internetowe rabaty

Kosmetyczne propozycje Od pewnego czasu popularne stały się strony z okazjami, obniżkami, rabatami. Za określoną kwotę możemy kupić bon, który jest wart o wiele więcej niż cena na to wskazująca. Przykładowo. Za farbowa