Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

W ostatnim czasie zaobserwowano znaczący spadek zysków hipermarketów. Okazuje się, że klienci nie tylko w Polsce coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w dyskontach. Popularne dyskonty otwierają coraz to nowe placówki, do których dostęp staje się coraz łatwiejszy.

Jeszcze kilka lat temu, zarówno do dyskontu, jak i hipermarketu klient musiał dojechać, co nie zawsze było dla niego korzystne. Obecnie oba rodzaje sklepów wkraczają nawet do małych miast, są na każdym niemal rogu i opanowują niemal cały handel detaliczny w branży spożywczej. Specjaliści podkreślają, że nie tylko niska cena kieruje wyborem klienta lecz również czas.

Więcej…

Każdy z nas w swoim życiu choć raz przeżywał jakiś kryzys. Zazwyczaj są to nasze małe, prywatne kryzysy, które jednak zawsze zmieniają nasze życie. Czasami też uczestniczymy w kryzysie nieco większym, w kryzysie, który dotyka całe społeczeństwo.

Tak było i tym razem, kiedy w 2007 roku spadł na nas kryzys finansowy. Mimo iż Polska stosunkowo dobrze zniosła trudne czasy, to i tak skutki kryzysu odczuwamy do dziś. Co jednak robić w tych ciężkich czasach, w których większość społeczeństwa nie ma łatwo? Po pierwsze, solidaryzować się.

Więcej…
Marketing bezpośredni - jak wykorzystać testy?

Działania marketingowe mogą przybierać różne formy. Jedną z tych, które cieszą się opinią wyjątkowo skutecznych, jest marketing bezpośredni. Działania marketingowe, które wiążą się z taką formą marketingu, mogą przynieść firmie wiele korzyści.

Marketing, który opiera się na działaniach skierowanych do poszczególnych klientów, nieraz zaskakuje swą skutecznością. Niestety, podejmowane w jego ramach działania nie należą do najłatwiejszych, a brak odpowiedniej wiedzy może stać się przyczyną problemów. By marketing tego typu przynosił tylko dobre rezultaty, warto skupić się na tych działaniach marketingowych, które przynoszą najlepsze efekty.

Wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie, a w ustaleniu, jakie działania są najlepsze, pomagają specjalistyczne testy. Co warto o nich wiedzieć? W jaki sposób z testowania może korzystać tak modny marketing bezpośredni?

Testy, badania oraz analizy - oto działania, które we współczesnym marketingu odgrywają bardzo ważną rolę. To dzięki nim można sprawdzić skuteczność oraz efektywność konkretnych działań i dowiedzieć się, w jaki sposób wpływają one na potencjalnych konsumentów. Testy takie pomagają jednocześnie uzyskać informacje na temat tych błędów, które zostały popełnione w zakończonych już kampaniach.

Testowanie to idealne podsumowanie zakończonej kampanii promocyjnej, dzięki czemu można ocenić efekty konkretnych działań. Pozwala to na wyciąganie wniosków na przyszłość oraz na udoskonalenie tych kampanii, które mają zostać przeprowadzone w najbliższym czasie. Proste testy mogą zatem przynieść każdej firmie, która stawia na marketing bezpośredni, wiele korzyści. By działania marketingowe mogły przebiegać możliwie jak najlepiej, wykonuje się trzy rodzaje testów. Pierwsze prowadzone są tuż przed rozpoczęciem kampanii, kolejne prowadzi się już w trakcie jej trwania. Ogromne znaczenie mają też te testy, które wykonuje się w ramach podsumowania całej kampanii. Wyniki takich badań dają wiele cennych informacji, które można w przyszłości wykorzystać w skuteczny sposób.

 
Reklama w telewizji

W ciągu ostatnich kilkunastu lat udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę w mediach masowych wzrósł z 20% do niemal 30%. W Polsce po reklamę telewizyjną sięgają najczęściej producenci parafarmaceutyków, domy sprzedaży wysyłkowej, a także producenci proszków do pr

Public relations - tworzenie wizerunku

Public relations to swoiste tworzenie dobrego zdania o danej firmie czy osobie. Tworzenie otoczki, przyjaznego wizerunku, jest to działanie mające na celu ułatwić relację czy wzbudzić zainteresowanie. PR w Polce powstał w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.