Obecnie istnieje wiele banków - jedne z nich się łączą, inne pozostają niezależne. Bez względu na ich staż na rynku jak i pozycję, wszystkie z nich oferują kredyty gotówkowe. O kredytach wiemy z całą pewnością tyle, że musimy je oddać spłacając raty. Czy jednak warto porównywać oferty kredytów gotówkowych? Czy może okazać się, że bank w którym korzystamy z pewnego zakresu usług może mieć gorszą ofertę dla nas niż bank konkurencyjny?

Większość ludzi żyje z przekonaniem, że to ich bank ma dla nich wspaniałą ofertę kredytową. Jeśli bowiem oferta rachunku jest idealna, lokata wysoko oprocentowana, dlaczego w przypadku kredytu miałoby być inaczej?

Więcej…

Odsetki bankowe można podzielić na dwa podstawowe rodzaje: zmienne i stałe oprocentowanie.

Stała stopa oprocentowania kredytu charakteryzuje się tym, iż dane raty przez cały okres spłaty kredytu są na tym samym poziomie, a zmienna stopa oprocentowania kredytu zwykle tu im bliżej końca umowy tym raty i odsetki są mniejsze.

Każdy kredyt zaciągnięty w banku ma zwykle swoje określone warunki, spisane w umowie udzielenia kredytu i tak naprawdę umowa określa ile ma wynosić prowizja, raty, odsetki.

Banki nie ma obowiązku udzielać informacji o podstawach ustalania prowizji i oprocentowania. Albo klient decyduje się na przedstawione warunki albo też nie.

Więcej…

Kalkulator kredytowyNajczęściej kalkulatory te dostarcza instytucja finansowa, w której ubiegamy się o wsparcie, dostępne są po prostu na stronie albo trzeba ich samodzielnie poszukać, z tym że zwykle nie jest to żaden wielki problem.

W większości przypadków dostępne jest też kredyty mieszkaniowe porównanie, najczęściej tam, gdzie stroną lub informacjami nie opiekuje się żadna konkretna instytucja.

Porównanie zrealizowane na przykład w formie wyraźnej tabeli pozwala łatwo ocenić, która opcja zapewni nam najbardziej korzystne warunki kredytowania i podpowie, na co powinniśmy się porwać. Przypadki, gdy zestawienie okazuje się niezbyt wiarygodne, na szczęście zdarzają się bardzo rzadko.

Więcej…
Reklama w telewizji

W ciągu ostatnich kilkunastu lat udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę w mediach masowych wzrósł z 20% do niemal 30%. W Polsce po reklamę telewizyjną sięgają najczęściej producenci parafarmaceutyków, domy sprzedaży wysyłkowej, a także producenci proszków do prania, napojów gazowanych, herbaty oraz margaryny.

Podczas pewnego eksperymentu przeprowadzonego przez Petera Colletta z uniwersytetu w Oxfordzie "wyszło", że widzowie nie oglądają reklamy telewizyjnej, lecz śledzą ją i kierują swoją uwagę głównie na reklamy, które ich zdaniem są najbardziej atrakcyjne. Collett doszedł również do wniosku, że widzowie skupiają się tylko na pierwszych kilku chwilach trwania reklamy, po czym ich uwaga słabnie.

Może to być spowodowane utratą zainteresowania lub świadomą decyzją o niepodawaniu się perswazji. Kolejność reklam emitowanych w danym bloku reklamowym nie jest przypadkowa, gdyż reklama lecąca na samym początku ma największą szansę na to, że zostanie "przyswojona" przez widza. Łatwo się domyśleć, że w najgorszej pozycji znajduje się reklama, która jest emitowana jako ostatnia, ponieważ widz jest już znudzony oglądaniem poprzednich reklam i nie ma ochoty oglądać ich więcej. Według badań w telewizji będzie emitowanych coraz więcej spotów reklamowych, ponieważ reklamy 30 sekundowe są tak samo skuteczne jak reklamy 60 sekundowe, a to doprowadzi do spadku skuteczności oddziaływania pojedynczej reklamy.

Łatwo się więc domyśleć, że częściej będą przygotowywane reklamy 30 sekundowe, więc w danym bloku reklamowym zwolni się sporo czasu antenowego, a co za tym idzie – będzie w nie można dodać więcej nowych reklam. Wykupując reklamę w telewizji warto wziąć pod uwagę fakt, iż skuteczniejsza jest reklama, która zachęca widza do myślenia o danym produkcie i wyobrażenia sobie przez niego, jak ten produkt mógłby się "wpasować" w życie codzienne. Swoje reklamy warto emitować w nietypowych blokach reklamowych, czyli takich, których widz się nie spodziewa, iż za moment pojawią się reklamy. Osoby, które często oglądają telewizję wiedzą w jakim czasie najczęściej są emitowany spoty reklamowe i wykorzystują ten czas na przerwę od oglądania telewizji.

 
Nowoczesne formy reklamy

Reklamowanie się w Internecie jest jednym z najskuteczniejszych obecnie sposobów na promowanie swojego biznesu na kolejnym polu, jakim jest globalna sieć internetowa. Sposobów na reklamowanie się tam jest naprawdę wiele. Najwa

Public relations - tworzenie wizerunku

Public relations to swoiste tworzenie dobrego zdania o danej firmie czy osobie. Tworzenie otoczki, przyjaznego wizerunku, jest to działanie mające na celu ułatwić relację czy wzbudzić zainteresowanie. PR w Polce powstał w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.

Strategia podstawą marketingu

Każdy interes, każda spółka, firma, osoba fizyczna powinna i z całą pewnością ma strategię dzięki której podejmuje odpowiednie kroki i decyzje związane z pozyskaniem nowych konsumentów. Zaczynając swoje działania nie koniecznie m

Reklama ukryta

Ukryta reklama nie jest rzadkością wśród rozlicznych koncernów, instytucji. Firmy stosują taki rodzaj reklam dość często, robią to w przypadku gdy reklamy danych produktów w jakimś kraju są zakazane, albo kiedy chcą - za namową spin doktorów, oddziaływać na przekaz podprogo