Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

Przelicznik walutowyOtwarte granice i globalny rozwój Internetu pozwalają na handel na niespotykanym dotąd poziomie. Handel także prowadzony przez polskich przedsiębiorców. Jednoosobowe firmy czy więksi gracze - każda oszczędność ma znaczenie na niezwykle konkurencyjnym rynku.

Dlatego trzeba stale poszukiwać nowych rozwiązań gwarantujących utrzymanie pozycji lub rozwój. Działalność handlowa z wieloma krajami ściśle związana jest nie tyle czy tylko z kosztem samego towaru i transportu, ale również z wahaniami na światowym rynku walut.

Więcej…

Moja babcia, zawsze opowiadała mi jak bawiła się w dzieciństwie. W czasach w których internet był czymś niewiarygodnym, fantastycznym i niewyobrażalnym i kiedy komputery były wielkości budynków.

W jej historiach często wspominała o tym jak wychodziła ze swoimi koleżankami pograć w "Podchody", albo spacerowały z koleżankami po lesie szukając przygód. Dzisiaj technologia zamieniła wycieczki ze znajomymi na rozmowy na "Skype", a wspólne granie w piłkę na podwórku z kolegami na grę... przy konsoli.

Czasy się zmieniają. Rozwijanie się kolejnych technologi, dzieje się w zastraszającym tempie i w mrugnięciu oka możemy zacząć erę latających samochodów. Drony, kiedyś dostępne tylko dla wojska, dzisiaj są dostępne dla każdego.

Więcej…
Promocja i reklama
Reklama w telewizji

W ciągu ostatnich kilkunastu lat udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę w mediach masowych wzrósł z 20% do niemal 30%. W Polsce po reklamę telewizyjną sięgają najczęściej producenci parafarmaceutyków, domy sprzedaży wysyłkowej, a także producenci proszków do prania, napojów gazowanych, herbaty oraz margaryny.

Podczas pewnego eksperymentu przeprowadzonego przez Petera Colletta z uniwersytetu w Oxfordzie "wyszło", że widzowie nie oglądają reklamy telewizyjnej, lecz śledzą ją i kierują swoją uwagę głównie na reklamy, które ich zdaniem są najbardziej atrakcyjne. Collett doszedł również do wniosku, że widzowie skupiają się tylko na pierwszych kilku chwilach trwania reklamy, po czym ich uwaga słabnie.

Więcej…
 
Public relations - tworzenie wizerunku

Public relations to swoiste tworzenie dobrego zdania o danej firmie czy osobie. Tworzenie otoczki, przyjaznego wizerunku, jest to działanie mające na celu ułatwić relację czy wzbudzić zainteresowanie. PR w Polce powstał w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.

Po upadku komuny, gdzie znaczącą rolę zaczęła odgrywać prywatyzacja, a polityką zaczęły zajmować się wszelaki ugrupowania, pomoc specjalistów od wizerunków była nie odmowna. Wtedy to też powstały pierwsze kierunki na uczelniach wyższych kształcących w tych kierunkach.

Więcej…
 
Strategia podstawą marketingu

Każdy interes, każda spółka, firma, osoba fizyczna powinna i z całą pewnością ma strategię dzięki której podejmuje odpowiednie kroki i decyzje związane z pozyskaniem nowych konsumentów.

Zaczynając swoje działania nie koniecznie musimy na początku zakładać firmy, możemy zająć się strategią jaką jest promocja samych siebie lub przyszłego biznesu. Przykładowo zakładając kabaret, tworzymy skecze dla najbliższego odbiorcy - rodzina, znajomi. To oni są pierwszymi osobami oceniającymi nasze poczynania.

Więcej…