Dotacja z Unii EuropejskiejBądźmy szczerzy ­- każdy z nas chciałby prowadzić swoją działalność gospodarczą, ale nie każdy ma ku temu sprzyjające warunki. Różnie w życiu bywa.

Ktoś może mieć pomysł, ktoś umiejętnie będzie potrafił prowadzić firmę, a ktoś będzie miał tylko sumę pieniędzy wystarczającą na jej założenie... W większości przypadków problemem jest brak środków finansowych. Co zrobić w takiej sytuacji?

Więcej…

Przelicznik walutowyOtwarte granice i globalny rozwój Internetu pozwalają na handel na niespotykanym dotąd poziomie. Handel także prowadzony przez polskich przedsiębiorców. Jednoosobowe firmy czy więksi gracze - każda oszczędność ma znaczenie na niezwykle konkurencyjnym rynku.

Dlatego trzeba stale poszukiwać nowych rozwiązań gwarantujących utrzymanie pozycji lub rozwój. Działalność handlowa z wieloma krajami ściśle związana jest nie tyle czy tylko z kosztem samego towaru i transportu, ale również z wahaniami na światowym rynku walut.

Więcej…

Moja babcia, zawsze opowiadała mi jak bawiła się w dzieciństwie. W czasach w których internet był czymś niewiarygodnym, fantastycznym i niewyobrażalnym i kiedy komputery były wielkości budynków.

W jej historiach często wspominała o tym jak wychodziła ze swoimi koleżankami pograć w "Podchody", albo spacerowały z koleżankami po lesie szukając przygód. Dzisiaj technologia zamieniła wycieczki ze znajomymi na rozmowy na "Skype", a wspólne granie w piłkę na podwórku z kolegami na grę... przy konsoli.

Czasy się zmieniają. Rozwijanie się kolejnych technologi, dzieje się w zastraszającym tempie i w mrugnięciu oka możemy zacząć erę latających samochodów. Drony, kiedyś dostępne tylko dla wojska, dzisiaj są dostępne dla każdego.

Więcej…
Techniki sprzedaży

Sprzedawanie produktów i usług, w gospodarce rynkowej, naprawdę nie jest łatwe. Trudność bierze się stąd, że sprzedających jest więcej niż kupujących, a produkty i usługi oferowane przez tych pierwszych, są bardzo podobne do siebie.

Trzeba więc zastosować techniki sprzedaży, to znaczy zadziałać tak, by nieświadomy niczego klient, sięgnął po ten, a nie inny proszek do prania, kupił właśnie ten napój gazowany, wybrał to, a nie inne masło, zakupił taki a nie inny rower, zegarek czy buty. Najprostsze techniki sprzedaży stosują duże sklepy samoobsługowe.

Kuszą one klientów kilkoma produktami, które są danego dnia tańsze, niż gdzie indziej. Przychodząc po te produkty, kolejni klienci, robią w tym sklepie całe swoje zakupy. Nieco trudniejsze techniki sprzedaży, trzeba zastosować w bezpośrednim kontakcie z klientem. Tu trzeba wiedzieć, jak nawiązać rozmowę, o co spytać, o czym poinformować i co zaproponować. „Kup pan cegłę” to trochę mało, trzeba jeszcze wykazać, że właśnie dziś, i właśnie ta cegła jest potrzebna klientowi, który jeszcze o tym nie wie. Niektóre techniki sprzedaży są po prostu zwykłym manipulowaniem i działają najbardziej przez zaskoczenie.

Ktoś nagle zagradza nam drogę i zaczyna o czymś opowiadać, a my zgadzamy się na coś, zanim jeszcze zdążymy dobrze się nad tym zastanowić. Szkolenia takie mogą być przy okazji spotkaniami integracyjnymi. Jeśli o takie właśnie chodzi, organizuje się je na wyjazdach i łączy z doświadczaniem różnych aktywności, takich jak zabawa czy sport. Integracyjne szkolenia dla firm, mają kolosalne znaczenie dla budowania pozytywnych relacji w zespole i pozytywnego stosunku do firmy. Ludzie lepiej pracują gdy lepiej czują się w swoim miejscu pracy.

Niektórzy z nas pamiętają czasy, w których techniki sprzedaży, nie były w ogóle potrzebne. Działo się tak dlatego, że nie bardzo było co sprzedawać. Na sklepowych półkach znajdowało się znacznie mniej produktów, niż było trzeba. Podaż w ogóle nie równoważyła popytu. Wówczas, zdecydowanie bardziej były potrzebne techniki kupna, bowiem - żeby coś kupić - trzeba było naprawdę nieźle kombinować.

Techniki sprzedaży znajdują zastosowanie właśnie teraz, kiedy ilość proponowanych produktów i usług, przewyższa znacznie potrzeby ich nabywania. Z technikami tymi stykamy się na co dzień, co więcej, podlegamy im, nie mając świadomości całego procesu.

Techniki sprzedaży to, między innymi, promocje, czyli sprzedawanie towarów po obniżonych cenach. Czasami są one prawdziwe, ale często bywa tak, że pierwotna, wysoka cena, wzięta jest właściwie z kosmosu.

Cyfry jednak robią wrażenie i dajemy się ponieść zadowoleniu z udanego zakupu, na którym udało nam się coś zyskać. Bardzo skomplikowane i trudne do rozgryzienia techniki sprzedaży, stosują banki. Oferty pożyczek, lokat i kredytów, na pierwszy rzut oka wydają się bardzo atrakcyjne. W rzeczywistości bywa inaczej, i zanim kupi się taki produkt, trzeba mu się dokładnie przyjrzeć, najlepiej przez lupę.

 
Programy dla biznesów sprzedażowych

Programy dla firmObecnie coraz więcej firm inwestuje w ciekawe programy, pozwalające na zwiększenie efektywności pracy. Na pewno pomocne okażą się programy podstawowe, między innymi program do fakturowania,

Sklepy internetowe: dlaczego warto na nie postawić?

Początkowo wzbudzały skrajnych sporo emocji, dziś wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić bez nich życia. Sklepy internetowe w ciągu kilku lat stały się dla wielu z nas cennym wsparciem oraz narzędziem, dzięki któremu możemy robić zakupy w szybki, wygodny i oszczędn