Wady i zalety programów partnerskich

Programy partnerskiePrzeglądając na forach internetowych posty dotyczące programów partnerskich możemy odnieść wrażenie, że to jeden z najlepszych sposobów na zarabianie w sieci. Wiele osób chwali sobie tą metodę i dzięki niej dopiero dorobiła się pierwszych porządnych pieniędzy w Internecie.

Czy taka jest prawda? - Na takie posty trzeba patrzeć dwojako. Z jednej strony to na pewno ciekawa opcja dla wydawców. Większości programów partnerskich nie szczędzi na prowizjach, a często nawet organizują dodatkowe konkursy, by jeszcze bardziej zachęcić wydawców do pracy. I to jeden z wielu plusów współpracy na zasadzie programu partnerskiego - zarobki. Mając już stronę internetową ze stażem z pewnością mamy miesięcznie co najmniej kilkadziesiąt tysięcy odwiedzin, a to już coś. Kolejną zaletą jest wybór w programach. Jest ich naprawdę sporo i każdy znajdzie tu coś co będzie bliskie tematyki jego strony/bloga. Finanse, moda, turystyka, i wiele innych branż już czeka na współpracę z nami. Mając zatem już gotową stronę niemal od razu możemy liczyć na zyski.

Jednak programy partnerskie to nie tylko zalety. Mają również swoje wady. Bywa tak, że chętnie promowalibyśmy dane produkty czy usługi, ale firmy nie mają ciekawych materiałów reklamowych czy wymagają od nas posiadanie strony internetowej czy nawet założenia działalności gospodarczej.

Kolejną bardziej sporną kwestią jest zaliczanie nam prowizji. Jak wiadomo ciężko jest udowodnić, że osoba, która weszła na daną stronę zaciągnęła w banku kredyt. Bank może nam nie zaliczyć prowizji, choć otrzymał klienta. Jeśli chodzi o renomowane firmy to takich opinii jest mniej, inaczej to wygląda w nowych programach partnerskich firmy "krzak". Niby mamy swój panel, gdzie widzimy ile jest wejść z danego linka, ile zostało np. złożonych wniosków czy zakupionych produktów.

Ale ile w tym jest prawdy?

Takie rzeczy wychodzą na jaw, kiedy sami nasi znajomi wchodzą z naszego linka i kupują coś w danym sklepie, a prowizji dla nas nie ma… Aby uniknąć takich sytuacji warto poczytać najpierw opinii interesujących nas programów partnerskich, a dopiero potem zacząć z nimi współpracę.