Obecnie istnieje wiele banków - jedne z nich się łączą, inne pozostają niezależne. Bez względu na ich staż na rynku jak i pozycję, wszystkie z nich oferują kredyty gotówkowe. O kredytach wiemy z całą pewnością tyle, że musimy je oddać spłacając raty. Czy jednak warto porównywać oferty kredytów gotówkowych? Czy może okazać się, że bank w którym korzystamy z pewnego zakresu usług może mieć gorszą ofertę dla nas niż bank konkurencyjny?

Większość ludzi żyje z przekonaniem, że to ich bank ma dla nich wspaniałą ofertę kredytową. Jeśli bowiem oferta rachunku jest idealna, lokata wysoko oprocentowana, dlaczego w przypadku kredytu miałoby być inaczej?

Więcej…

Kalkulator kredytowyNajczęściej kalkulatory te dostarcza instytucja finansowa, w której ubiegamy się o wsparcie, dostępne są po prostu na stronie albo trzeba ich samodzielnie poszukać, z tym że zwykle nie jest to żaden wielki problem.

W większości przypadków dostępne jest też kredyty mieszkaniowe porównanie, najczęściej tam, gdzie stroną lub informacjami nie opiekuje się żadna konkretna instytucja.

Porównanie zrealizowane na przykład w formie wyraźnej tabeli pozwala łatwo ocenić, która opcja zapewni nam najbardziej korzystne warunki kredytowania i podpowie, na co powinniśmy się porwać. Przypadki, gdy zestawienie okazuje się niezbyt wiarygodne, na szczęście zdarzają się bardzo rzadko.

Więcej…

Odsetki bankowe można podzielić na dwa podstawowe rodzaje: zmienne i stałe oprocentowanie.

Stała stopa oprocentowania kredytu charakteryzuje się tym, iż dane raty przez cały okres spłaty kredytu są na tym samym poziomie, a zmienna stopa oprocentowania kredytu zwykle tu im bliżej końca umowy tym raty i odsetki są mniejsze.

Każdy kredyt zaciągnięty w banku ma zwykle swoje określone warunki, spisane w umowie udzielenia kredytu i tak naprawdę umowa określa ile ma wynosić prowizja, raty, odsetki.

Banki nie ma obowiązku udzielać informacji o podstawach ustalania prowizji i oprocentowania. Albo klient decyduje się na przedstawione warunki albo też nie.

Więcej…
Zachowania konsumenta

Zachowania konsumentaNa zachowania konsumenta wpływają liczne czynniki. Jednym z nich może być reklama, jednak duży wpływ ma otoczenie społeczno - kulturowe. W jaki sposób wpływa ono na zachowanie konsumenta? Jakie czynniki mają decydujące znaczenie?

Jednym z ważniejszych czynników jest oddziaływanie na konsumenta osób przebywających w jego najbliższym otoczeniu. Wpływu innych ludzi lekceważyć nie można. Poglądy innych, podejmowane przez nich decyzje mogą w istotny sposób wpływać na zachowania konsumentów.

Szczególną uwagę w działaniach marketingowych zwraca się na liderów opinii oraz na rolę poczty pantoflowej. Liderzy opinii to potoczne określenie tych osób, które mają istotny wpływ na innych. Mają oni duży wpływ na innych podczas zakupu takich towarów, jak samochód, komputer czy odzież. Jednym z ważniejszych zadaniem współczesnego marketingu jest dotarcie do tych właśnie osób i przekonanie ich do swej oferty.

Wiele przedsiębiorstw stawia zatem na współpracę ze znanymi ludźmi, którzy swymi zawodowymi sukcesami mogą stanowić autorytet dla zwykłych obywateli. Jeździć wozem takim samym, jak popularny aktor lub korzystać z tego samego obuwia sportowego, co znany piłkarz - to marzenia wielu ludzi, zafascynowanych postacią swego bohatera.

Nieco inaczej działa poczta pantoflowa. Tu informacja o produktach i usługach przekazywana jest podczas prywatnych rozmów. Przypuszcza się, że to właśnie poczta pantoflowa jest dla wielu konsumentów głównym źródłem informacji na temat konkretnych produktów. Kupując niektóre przedmioty lub szukając dla siebie pewnych usług wiele osób chętnie sięga po opinie znajomych i sugeruje się ich postępowaniem. Osoby zajmujące się zawodowo marketingiem doskonale wiedzą, jak świetną formą reklamy może być rekomendacja znajomych.

Równie ważnym czynnikiem wpływającym na zachowanie konsumenta są tzw. grupy odniesienia. Grupy te mogą w istotny sposób wpływać na decyzje podejmowane podczas zakupów, szczególnie gdy przedmiotem transakcji mają być towary uznawane za luksusowe. Dobrym przykładem odniesienia może być klub, do którego należy konsument lub grupa, do której chciałby należeć i która jest dla niego wzorem.

Na zachowanie konsumenta na rynku wpływa również rodzina. W wielu rodzinach decyzje dotyczące zakupów podejmuje się wspólnie, zaś każdy członek rodziny odgrywa w nim mniejszą lub większą rolę. Można tu wyróżnić m.in. inicjatora zakupu oraz doradcę. Ważny jest również użytkownik, czyli ten członek rodziny, z którego powodu dany produkt ma zostać zakupiony.

 
Pozyskanie funduszy unijnych

Fundusze unijneUzyskanie dofinansowania z UE to zabieg, który często przyprawia o zawrót głowy przedsiębiorców. Wiedzą o tym ci, którzy już nieraz o dopłaty z UE się starali.

Spółki rokujące i problematyczne

W ostatnim czasie znacznie zwiększyło się zainteresowanie gotowymi spółkami, które można kupić. Mniej osób zakłada swoje firmy, ponieważ przerażają je formalności, związane z rozpoczynaniem od zera własnej działalności gospodarczej.

Oprogramowanie dla nowoczesnej firmy

Wiele firm korzysta dziś z nowoczesnych programów, które wpierają wiele sektorów działalności. W każdej firmie przyda się nowoczesna aplikacja wspomagająca dział finansów, dział księgowości czy sektor zarządzania

Internetowe wsparcie w prowadzeniu firmy

Internet może okazać się na przedsiębiorców wsparciem w prowadzeniu działalności. Sieć roztacza przed nami ogromne możliwości i pozwala na zastosowanie nowoczesnych metod w wielu sytuacjach. Podstawą tworzenia wizerunku firmy w s