Produkty bankowe - jak zachęcić do nich klienta?

Produkty bankoweBadania pokazują, że zaufanie Polaków do sektora bankowego rośnie. Chcąc unieść się na wznoszącej fali, osoby związane z branżą powinny wykorzystać moment na intensywny rozwój. Mają szansę to zrobić pod warunkiem skutecznego docierania do klientów.

W jaki sposób? Marketing, rekomendacje, osobowość bankiera - oto klucze do sukcesu

Najnowsze badanie TNS Polska dla Związku Banków Polskich pokazało, że w ciągu minionego roku wzrosło w naszym kraju zaufanie do banków oraz zwiększyła się reputacja sektora bankowego. Z danych TNS wynika, że coraz więcej z nas (indywidualnych klientów i przedsiębiorców) deklaruje większą ufność w stosunku do instytucji bankowych, widząc w nich instytucje społecznego zaufania. Potwierdzenie tego trendu przyniosło Światowe Badanie Klientów Banków realizowane regularnie przez Ernst&Young.

Co ciekawe, co trzeci ankietowany przez EY stwierdził, że z chęcią poleci swojego głównego dostawcę usług finansowych znajomym. A z racji tego, że skłonność do rekomendacji jest pochodną poziomu zaufania, koło domyka się wnioskiem o rosnącej w siłę branży finansowej - z gronem lojalnych klientów i szansą na jego systematyczne powiększanie.

Doradcy dowodem na skuteczność poleceń

To, jak działa system rekomendacji, widać dobrze na przykładzie partnerzy.ideaexpert.pl. Nie tylko rosnąca sprzedaż produktów bankowych może świadczyć o sprawnie funkcjonującym systemie poleceń. Rynek usług doradców finansowych również opiera się na rekomendacjach - jak w Idea Expert, gdzie w zamian za polecenie, małe, często jednoosobowe przedsiębiorstwa zyskują możliwość wzrastania pod skrzydłami wiarygodnej i doświadczonej marki.

Marketing? Tak, ale z głową

Rekomendacje to jednak nie jedyny sposób zachęcenia klientów do skorzystania z usług konkretnego banku. Jak w inny sposób sprzedawać produkty bankowe? Niezbędne są do tego odpowiednie działania marketingowe - począwszy od atrakcyjnego prezentowania produktów i usług (dobrze zaprojektowana, czytelna strona internetowa), na właściwym pozycjonowaniu ich w sieci skończywszy. Warto sięgać też po nowatorskie rozwiązania i nie ograniczać się do uprawiania „sztuki dla sztuki” - umieszczania w sieci migoczących bannerów, które zamiast przyciągać internautów do zapoznania się z ofertą, powodują u nich jeszcze większą ślepotę reklamową (chęć jak najszybszego zamknięcia banneru).

Jednym z takich rozwiązań jest content marketing, czyli marketing treści. Opiera się on na założeniu, że produkty i usługi nie są natarczywie i wciąż w ten sam sposób prezentowane klientom, tylko prezentacja ta przybiera postać wartościowych merytorycznie treści. Produkty i usługi są osadzane w kontekście eksperckich wypowiedzi i porad, co budzi wiarygodność potencjalnych klientów i spełnia funkcje edukacyjne, podnosząc ich wiedzę w danej dziedzinie.

Osobowość szansą na sukces

Oprócz rekomendacji i wykorzystywania odpowiednich technik marketingowych niezbędna w skutecznej sprzedaży produktów bankowych jest także osobowość samego bankiera. Zdolność wychodzenia z inicjatywą, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i budowaniu relacji, nastawienie na cel, umiejętność posługiwania się perswazją, a jednocześnie bycie konkretnym - to cechy, które powinien posiadać finansista, któremu zależy na osiągnięciu sukcesu. W końcu powodzenie zależy od wykorzystania posiadanych możliwości, zatem im większe predyspozycje do współpracy z drugim człowiekiem, tym większe szanse na skuteczne przekonanie go do naszej oferty.

Komentarze