Najważniejsze imprezy targowe w Polsce

Imprezy targowe w PolscePołączenie tradycyjnej ekspozycji towarów wraz ze sprzedażą na arenie krajowej oraz światowej to w największym skrócie definicja targów. Forma ta zyskała ostatnio dużą popularność zwłaszcza w Polsce. Stoiska targowe kojarzone są przede wszystkim z dużymi miastami. Targi w Poznaniu, Warszawie czy też Kielcach nalezą do największych nie tylko w regionie, ale również w całym kraju.

Podczas trwania targów swoją ofertę przedstawiają wystawcy z różnych zakątków świata. Do najbardziej popularnych branż należy tutaj budownictwo, produkcja, motoryzacja, żywność, IT czy też energia.

Największe kompleksy targowe

Największym w Polsce kompleksem targowym są Międzynarodowe Targi Poznańskie, gdzie odbywa się blisko połowa wydarzeń targowych w kraju. Ogromną własną powierzchnią wystawową mogą pochwalić się również Targi Kielce, które słyną z prezentacji sprzętu budowlanego, transportowego oraz wojskowego.

Na tle konkurencji wyróżnić możemy również stolicę. Warszawa dysponuje kilkoma przestrzeniami wystawienniczymi. Zaliczyć do nich możemy chociażby Ptak Warsaw Expo czy EXPO XXI Warszawa.

Największe targi w poszczególnych branżach

Skuteczność działania a także łatwość ekspozycji towaru sprawia, że targi jako miejsce spotkania z klientem wybiera większość szanujących się spółek i firm. Możemy wyróżnić w każdej branży targi, które zrzeszają największą ilość wystawców.

Budownictwo

W wypadku budownictwa na pierwszy plan wysuwają się targi Budma. Są to największe targi nie tylko w kraju, ale również w Europie Środkowo – Wschodniej. Odbywają się zimą w Poznaniu w ramach Międzynarodowych Targów Poznańskich. Szacuje się, że co roku możemy tu spotkać ponad 700 stoisk handlowych powiązanych z branżą budowlaną.

Produkcja

Innowacje Technologie Maszyny (ITM) to kolejna z propozycji targów poznańskich. Przyciąga co roku prawie 1000 wystawców. Dzięki takiej liczbie, możemy spotkać tu innowacje i technologie, które kształtować będą światowy oraz polski przemysł przez długie lata.

Motoryzacja

Najbardziej znane są w tym wypadku targi Motor Show. Są to największe targi motoryzacyjne w Polsce i co roku przyciągają do Poznania miłośników motoryzacji. Szacuje się, że ostatnia edycja zachęciła do udziału blisko 80 tysięcy uczestników. Chociaż nie są to największe targi motoryzacyjne pod względem liczby wystawców (ustępują pod tym względem TTM), tak jednak cieszą się największym uznaniem.

Żywność

W wypadku żywności ciężko znaleźć największe targi odbywające się w naszym kraju. POLAGRA to przykładowo cykl imprez skierowany do różnych branż przemysłu rolnego. Na uwagę zasługują również Międzynarodowe Targi Wina ENOEXPO w Krakowie, zrzeszające koneserów tego trunku oraz Smaki Regionów dotyczące tradycyjnej, polskiej kuchni.

IT

Branża informatyczna stale zyskuje na popularności. Największe targi to IT FUTURE EXPO organizowane wspólnie przez Wrocław oraz Warszawę. Targom towarzyszy również kilka innych wydarzeń zachęcających pasjonatów nowych technologii do przybycia na miejsce (m. in. IT Future Congress, IT Career Summit). Na przyszłych i obecnych informatyków poza powyższą propozycją, czeka wiele innych - utrzymanych w bardziej regionalnym klimacie.

Energia

Ostatnio coraz bardziej popularna jest tematyka energii elektrycznej. Największe targi w branży energetycznej odbywają się co roku w Bielsko - Białej (ENERGETAB). Popularność zyskują również Odnawialne Źródła Energii. Stoiska handlowe związane z przyjaznymi dla środowiska formami wytwarzania energii możemy znaleźć między innymi w Kielcach (targi ENEX) oraz w Poznaniu (Greenenergy).

Skuteczność przekazu

Jak można zauważyć, targi są nieodłączną częścią rozwoju każdej firmy i stale zyskują na popularności. Stoiska handlowe muszą być funkcjonalne, przyciągać uwagę grupy docelowej oraz zachęcić ją do odwiedzenia danego stanowiska, kosztem konkurencji. Największe imprezy targowe odbywają się w Poznaniu, Kielcach oraz Warszawie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie we wzięciu udziału w mniejszych imprezach targowych, skierowanych do regionalnej społeczności.

Źródło: www.brandcreation.pl.

Komentarze