E-commerce - handel elektroniczny - trendy branży

Trendy e-commerce w 2023 rokuW ciągu ostatnich dwóch lat covid ogromnie zmienił każdy aspekt naszego życia. Od tego, jak pracujemy, po sposób, w jaki robimy zakupy, a nawet nawiązujemy kontakty towarzyskie. Mamy nadzieję, że 2023 będzie rokiem, w którym wrócimy do normalnego życia, do dnia sprzed covida. To, co się zmieniło i co jeszcze bardziej utrwali się w ciągu tego roku, to nowe nawyki zakupowe i trendy opierające się na handlu elektronicznym, który ukształtował covid. Obejmują one adopcję cyfrową ze względu na pracę zdalną, zakupy online, zwiększone zainteresowanie zdrowiem i dobrym samopoczuciem, wystrój wnętrz i zakupy oparte na wartości. Dowiedz się, jakie są trendy branży e-commerce na rok 2023?

Trendy branży e-commerce

Aby lepiej zrozumieć te tendencje, bardziej szczegółowo przyjrzyjmy się następującym rosnącym sektorom:

  1. zamówienia i dostawy handlu elektronicznego;
  2. branża zdrowotna e-commerce (związana nie tylko z rzeczami materialnymi);
  3. życie domowe;
  4. wartościowość zakupów online.

Jak rozwinęły się zakupy online w ciągu ostatnich kilku lat? Aby odpowiedzieć na to pytanie warto przyjrzeć się bliżej poniższym kwestiom.

1. Zamówienia handlu elektronicznego

Zakupy online już stopniowo rosły, ale z powodu covida szybko stały się globalną koniecznością. Zwłaszcza podczas różnych blokad ludzie musieli polegać na firmach zapewniających "internet shopping" i wielkich przedsiębiorstwach (takich jak Amazon, eBay i innych), aby uzyskać wszystko, czego chcieli i potrzebowali. Ta zmiana szybko stała się zakorzenionym nawykiem ze względu na jej prostotę i wydajność przy zamawianiu czegokolwiek online. Nawet po ponownym otwarciu sklepów wiele osób nadal wybierało ścieżkę elektroniczną, czy to dla wygody, czy w obawie przed zarażeniem wirusem. Stąd nasuwa się wniosek, że nawet jeśli w przyszłości wirus osłabnie, zniknie lub stanie się częścią naszego codziennego życia do tego stopnia, że potraktujemy go jak zimową grypę, e-commerce i zakupy online to trend, który nie zniknie, zwłaszcza w 2023 roku. W rzeczywistości prawdopodobnie będzie rosnąć z roku na rok.

2. Dostawy online

Kluczowym aspektem zakupów w sieci jest dostawa online. W ciągu ostatnich kilku lat dostawy stawały się coraz szybsze. Rzeczywiście, firmy kurierskie nieustannie starają się ulepszać i przyspieszać swoje usługi. Przykładowo w Wielkiej Brytanii branża internetowych platform zamawiania i dostarczania żywności rośnie średnio o 35% każdego roku od 2017 roku. Ten przyspieszony wzrost przewyższył nawet sektor technologiczny - co jest niezwykle zadziwiające w erze XXI wieku.

Z tego względu warto zastanowić się, co oferują takie firmy dostawcze? Wszystko jest kwestią udogodnienia życia klientowi, przez co np.: FedEx oferuje priorytetową wysyłkę nocną, docierając do Twoich drzwi przed 10:30 rano następnego dnia. Firma (niewątpliwie związana z branżą e-commerce) nawet zapewnia dostawę tego samego dnia dla niektórych paczek - co jest niezwykle kuszące dla większej części społeczności korzystających z usług handlu elektronicznego. Kolejną firmą, która oferuje tego typu usługi jest przedsiębiorstwo Royal Mail, które daje swoim klientom możliwość dostawy tego samego dnia pilnych paczek, które muszą szybko i na czas dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Warto tutaj zwrócić uwagę, że wraz ze wzrostem popytu i konkurencji podobne firmy kurierskie, takie jak DHL, UPS i inne, również zaczęły oferować takie usługi.

Dostawy handlu elektronicznego

Handel elektroniczny a dostawy online

Przykład dostaw handlu elektronicznego Amazon

Przedsiębiorstwo założone zostało przez Jeffa Bezosa w 1994 roku - jest największym sprzedawcą internetowym na świecie. Obecnie firma e-commerce oferuje kilka opcji dostawy, w zależności od potrzeb i preferencji klienta.

  • Podobnie jak większość sklepów internetowych, Amazon oferuje bezpłatną dostawę, jeśli klient wyda 10 GBP lub więcej. Ta usługa trwa zwykle od 3 do 5 dni roboczych. Czasami jednak może to być nawet szybsze;
  • W przeciwnym razie, jeśli kupujący się spieszą, zawsze mogą wybrać dostawę jednodniową lub premium. Jeśli są członkiem Prime, byłoby to bezpłatne, jeśli nie, musieliby zapłacić za to 4,99 £;
  • Amazon w swojej ofercie umożliwia nawet dostawy tego samego dnia członkom Prime za darmo (lub 5,99 GBP, jeśli tak nie jest). Jednak zależy to również od tego, czy produkt kwalifikuje się do dostawy tego samego dnia. Warto zwrócić uwagę, że wydaje się niezwykle trudne do wyobrażenia sobie, w jaki sposób ktoś może kupić i otrzymać paczkę tego samego dnia, zwłaszcza gdy do osiągnięcia tego celu wymagane jest wiele kroków.

Amazon oferuje inne opcje dostawy, takie jak:

  • bezpłatna dostawa rozszerzona,
  • dostawa ekspresowa,
  • dostawa priorytetowa.

Daje to klientowi swobodę wyboru opcji, która najlepiej odpowiada jego czasowi i potrzebom.

Jak wspomniano, Amazon nie jest jedyną firmą oferującą te opcje. Oznacza to, że konsumenci są rozpieszczani wyborem. Im bardziej klienci przyzwyczajają się do tej szybkiej dostawy, tym bardziej jej oczekują. Z tego powodu rok 2023 będzie rokiem, w którym trend ten będzie się nadal rozwijał i ewoluował, aby sprostać nowemu zapotrzebowaniu i nawykom klientów. Jak szybko mogą być dostawy? Ten sam dzień jest już niezwykle szybki. Kto wie, może nawet uda nam się dostać naszą paczkę w ciągu 1 lub 2 godzin, jeśli ten trend będzie nadal rósł.

3. E-commerce w mediach społecznościowych

Handel elektroniczny w mediach społecznościowych znacznie wzrósł w ciągu ostatnich lat. Obecnie jest wart ponad 492 miliardy dolarów i szacuje się, że będzie rósł 3 razy szybciej niż tradycyjny, osiągając 1,2 biliona dolarów do 2025 roku. To naprawdę nic dziwnego, zwłaszcza biorąc pod uwagę, ile czasu spędzamy na naszych telefonach i tych platformach każdego dnia. Mianowicie ludzie spędzają średnio 6,4 godziny dziennie w internecie, z czego 2,4 godziny to są media społecznościowe. Cyfrowy świat przyspieszył w tak imponującym tempie przez cały covid. Pracując, ucząc się i bawiąc w domu, wielu - jeśli nie wszyscy - musiało polegać na naszych telefonach, laptopach i innych urządzeniach, aby osiągnąć wszystko, czego potrzebowaliśmy (i chcieliśmy). Z tego względu coraz więcej osób spędza coraz więcej czasu online, determinując tym samym dynamiczny i zaskakująco wysoki wzrost social commerce w 2023 roku.

Social commerce

Social commerce

Trend handlu elektronicznego związany ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem na rok 2023

Jeśli jest coś, czego nauczyliśmy się z tej pandemii, to dbania o siebie. Niestety, covid-19 może dostać każdy w każdym wieku i dowolnej płci. Z tego względu ważne jest, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zapobiec przedostaniu się go do naszego ciała. Robimy to poprzez:

  • noszenie maski/maseczki
  • używanie żelu antybakteryjnego,
  • regularnie mycie rąk,
  • zachowywanie odpowiedniego dystansu,
  • a nawet czyszczenie artykułów spożywczych po powrocie do domu.

Nawet jeśli ta pandemia zmusiła nas do ograniczenia kontaktów towarzyskich, pozwoliła nam zastanowić się nad sobą, znaleźć nowe zainteresowania i dowiedzieć się, czego naprawdę chcemy w naszym życiu. Dbanie o siebie stało się kluczową częścią naszego życia - koniecznością, a nie opcją. Jest to pozytywny nawyk, na którym wiele osób poświęca teraz czas, aby się skupić, niezależnie od tego, czy jest to codziennie, co tydzień czy co miesiąc.

Prawdę mówiąc, dbanie o siebie może być wszystkim. Od czytania, joggingu lub gotowania po malowanie, chodzenie do salonu fryzjerskiego, kąpiel, a nawet masaż. Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci biorą pod uwagę 6 aspektów, jeśli chodzi o dobre samopoczucie:

  1. zdrowie,
  2. kondycję,
  3. odżywianie,
  4. wygląd,
  5. sen,
  6. uważność.

Z tego względu w roku 2023 konsumenci będą starali się inwestować w produkty i usługi e-commerce związane z samoopieką. Rzeczywiście, Global Wellness Institute twierdzi, że branża wellness jest obecnie warta 4,5 biliona dolarów i będzie rosła każdego roku.

E-commerce branży medycznej

E-commerce branży medycznej

Global Wellness Institute twierdzi również, że rynek aktywności fizycznej osiągnie, a nawet przekroczy 1,1 biliona dolarów do 2023 roku. Ćwiczenia mogą zdziałać cuda dla czyjegoś zdrowia psychicznego i fizycznego. Oto kilka korzyści, jakie osoba może uzyskać z uprawiania sportów, takich jak: bieganie, jazda na rowerze, pływanie, boks, taniec i joga:

  • zmniejszone uczucie stresu;
  • zmniejszony lęk i depresja - podczas ćwiczeń uwalniane są endorfiny do mózgu, takie jak serotonina;
  • zwiększona energia i poprawa nastroju;
  • większe poczucie uważności i koncentracji;
  • wzmocniony układ odpornościowy;
  • obniżone ciśnienie krwi i poprawa zdrowia serca;
  • wzrost samooceny - ćwiczenia dają nam energię do życia;

Pandemia pozwoliła ludziom wypróbować nowe ćwiczenia i trzymać się ich - sensowne jest tylko to, że konsumenci wydają coraz więcej pieniędzy na narzędzia, sprzęt i ubrania, które odnoszą się do wybranej przez nich praktyki. Obejmuje to nawet członkostwo w siłowni, aplikacje mobilne, inteligentny sprzęt (np. monitor serca), odzież sportową i wszystko inne, co obejmuje ćwiczenia. Jeśli spojrzymy na sam globalny rynek jogi, dziś jest wart ponad 130 miliardów dolarów, a przewiduje się, że osiągnie 215 miliardów dolarów do 2025 roku. Na podstawie zebranych danych gospodarka aktywności fizycznej i zdrowia z pewnością będą rosły w tym roku. To wszystko sprawia, że e-commerce branży wellness czyni go jednym z najważniejszych trendów zakupowych konsumentów na 2023 rok.

Trend home-office i jego działania związane z handlem elektronicznym

Pandemia wpłynęła również na sposób, w jaki pracujemy. Wielu z nas, z powodu blokady, zostało zmuszonych do pracy z domu, ponieważ nie byliśmy już w stanie udać się do biura. Oznaczało to, że nasza przestrzeń osobista stała się również naszym środowiskiem pracy. Technologia odegrała kluczową rolę w umożliwieniu nam tego. Do komunikacji korzystaliśmy z usług czatowania i połączeń wideo. Polegaliśmy na naszym osobistym WiFi i laptopie lub komputerze stacjonarnym, a także telefonie, aby wykonać każde zadanie, które musieliśmy wykonać. W większości przypadków zainwestowaliśmy również część naszych pieniędzy, aby upewnić się, że wszystko działa tak dobrze, jak to możliwe. Nasuwa się tutaj pytanie, czy teraz to się zmieniło? Świat wkroczył w kierunku normalności, a sklepy, restauracje i inne usługi znów funkcjonują, jednakże wciąż są w tej samej sytuacji, co ponad rok temu. Nadal cześć społeczeństwa pracuje z domu, a w niektórych przypadkach mamy elastyczne warunki pracy, które pozwalają nam podzielić nasz czas pracy między biuro i dom. Oznacza to, że nadal polegamy na technologii, która pomogła nam pracować w ciągu ostatnich kilku lat. Tutaj rodzi się niepewność co do tego, jak będzie wyglądał świat w najbliższej przyszłości. Jednakże, jedno jest pewne - każda firma (bez względu na to, czy jest duża lub mała) chce się rozwijać, odnosić sukcesy, zdobywać nowych klientów i generować większą sprzedaż. W erze najnowocześniejszej technologii i coraz większego spędzania czasu online sensowne jest więc inwestowanie większej ilości czasu i pieniędzy w handel elektroniczny i cyfryzację, które są tak kluczowymi obszarami dla konsumentów.

Wystrój wnętrz w dobie cyfryzacji

Kolejnym trendem, który utrwali się w 2023 roku, jest wystrój domu i aranżacja wnętrz. Jak wcześniej wspomniano, pandemia zmusiła nas do spędzania więcej czasu w domu, a dla niektórych z nas to właśnie tam spędzamy większość dnia. Z kolei my mamy więcej czasu na zastanowienie się nad tym, jak czujemy się w każdym pokoju w naszym domu i dociekanie, jakie meble, dekoracje czy dodatki mogłyby sprawić, że będzie wyglądał lepiej. Pod koniec dnia, jeśli nie czujemy się jak w domu tam, gdzie mieszkamy, to jak możemy wygodnie spędzać tam większość dnia? Ponadto w 2023 roku ludzie będą ponownie gościć (jeśli będzie to dozwolone). Zaproszą przyjaciół i rodzinę i będą chcieli, aby ich dom zrobił świetne wrażenie, był piękną i zachęcającą przestrzenią, która zahipnotyzuje każdego, kto przyjdzie odwiedzić. W rezultacie w tym roku konsumenci wydadzą więcej na stworzenie przestrzeni, która odzwierciedla ich unikalną osobowość i styl, co jest jednoznaczne ze wzrostem popularności e-commerce branży meblarskiej.

Trend oparty na wartości

Ostatnim obszarem, któremu się przyjrzymy, jest to, jakie inne rodzaje zakupów online konsumenci będą dokonywać w najbliższych kilku/kilkunastu miesiącach. Jeśli chodzi o towary, w 2023 roku zobaczymy wzrost handlu elektronicznego produktów lub usług, które są zgodne z naszymi przekonaniami i zainteresowaniami. Zaliczają się do tej grupy produkty (oraz usługi), które mogą coś zmienić.

Trend wartości i jakości w handlu elektronicznym

Wzrost popularności wartościowego handlu elektronicznego

Ze względu na rozwój Internetu i informacji publicznej konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek świadomi swojego otoczenia i szkód, jakie ich nawyki zakupowe (zwykłe czy też elektroniczne) wyrządzają ich społeczności, środowisku i reszcie świata. Z tego powodu ludzie będą bardziej skłonni wspierać lokalne przedsiębiorstwa niż międzynarodowe korporacje.

Ponadto wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z kryzysu klimatycznego i tego, jak negatywnie wpływa on na świat, w którym żyjemy. W związku z tym zrównoważony trend będzie nadal wzrastał w 2023 r. Rozumiemy przez to, że konsumenci będą wspierać i wkładać swoje pieniądze w firmy, które robią krok w kierunku bycia bardziej ekologicznymi, etycznymi i zrównoważonymi. Ludzie chcą coś zmienić, ale potrzebują pomocy firm, aby to osiągnąć.

Jeśli chodzi o zakupy oparte na wartości, konsumenci przestaną również angażować się w marki, które nie sprawią, że klient poczuje się doceniony. Ponad 66% konsumentów czuje, że są ignorowani przez firmy, z którymi prowadzili interesy, co zmusza ich do ponownego przemyślenia zakupu od nich. Te negatywne uczucia powstają, gdy firmy nie słuchają lub nie reagują na opinie, które otrzymują od swoich klientów.

W rzeczywistości konsumenci nie chcą być postrzegani jedynie jako towar, ale jako osoba z uczuciami i opiniami. Chcą otrzymać uwagę i pomoc, na którą zasługują. Jeśli nie, nie kupią ponownie od tej firmy ani nie polecą ich znajomym i rodzinie. Co gorsza, mogą nawet publikować negatywne komentarze na ich temat w Internecie. Biorąc to pod uwagę, jeśli klient poświęca czas na napisanie do firmy lub napisanie czegoś o nich online, ta firma powinna upewnić się, że coś z tym zrobi. Na przykład, jeśli napiszą recenzję online, firma powinna na nią odpowiedzieć i podziękować im za opinię. W przypadku, gdy otrzymają negatywną recenzję, prawdopodobnie jeszcze ważniejsze jest, aby na nią zareagować. Wykazując empatię, zrozumienie i rozwiązanie problemu, firma może uratować swoją reputację online. Nie tylko to, ale według Small Business Trends, 30% konsumentów zmieni negatywną recenzję, gdy ich problem zostanie rozwiązany.

Recenzje są doskonałym źródłem dowodów społecznych, które pomagają potencjalnym klientom zorientować się, kim jest firma i jak godna zaufania może być. Rzeczywiście, czytanie recenzji stało się kluczowym aspektem procesu zakupu (głównie zauważalne w handlu elektronicznym). Większość ludzi przeczyta również odpowiedzi biznesowe na recenzje, aby sprawdzić, jak się zachowują i sprawdzić, czy robienie z nimi interesów jest warte ich ciężko zarobionych pieniędzy. Tak więc, jeśli jesteś właścicielem firmy, upewnij się, że pokazujesz swoim klientom, że zależy Ci na ich opiniach i opiniach, zawsze odpowiadając na ich komentarze. W ten sposób nie tylko utrzymasz swoich cennych klientów w 2023 roku, ale także łatwiej będzie pozyskać nowych.

Biorąc pod uwagę powyższe aspekty, trendy zakupowe klientów na 2023 r. są wynikiem nowych lub wzmocnionych nawyków, które rozwinęły się podczas pandemii. Zakupy online będą nadal rosły dzięki polityce wzmożonego e-commerce, handlowi społecznościowemu i branży usług dostaw. Nastąpi również cyfrowe przyspieszenie w zakresie narzędzi do inteligentnego uczenia się i pracy, trendu, który rozkwitł w ciągu ostatnich kilku lat i nadal rośnie.

Komentarze